23948sdkhjf

Salling Group vil ikke opfordre folk til at handle lokalt i påsken

Ny kampagne samler næsten alle aktører på dagligvarescenen i Danmark. Men Salling Group er ikke med.

I denne uge meddelte regeringen, at den vil suspendere lukkeloven midlertidigt, så alle dagligvarebutikker kan holde åbent to ekstra dage i påsken. 

Det skete på opfordring fra Salling Groups Per Bank, der argumenterer for, at presset på butikkerne på den måde vil blive spredt ud over flere butikker og flere dage, og at man på den måde kan mindske smitterisikoen i forbindelse med coronavirus. 

Blandt andet Coop var dog uenig i, at ekstra åbningsdage skulle være nødvendigt, når folk ikke må samles til påskefrokoster alligevel, og HK Handel mener, at det er uretfærdigt at kalde butikspersonalet, som er meget presset i forvejen, ind til ekstra arbejdsdage. 

Nu fortæller Dansk Handelsblad, at næsten samtlige kæder i den danske dagligvarehandel er gået sammen om en kampagne med gode råd til de danske forbrugere blandt andet om at holde afstand og vaske hænder. 

Men Salling Group deltager ikke i kampagnen, fordi koncernen ikke kan stå inde for et af rådene - nemlig det hvor folk bliver opfordret til at handle lokalt. 

– Vi ser ikke det at handle lokalt som en løsning, da den store påskehandel jo netop kan give ophobning i de små, lokale butikker frem for at få spredt ud til de store, har Per Bank tidligere sagt til Finans. 

Salling Group ejer blandt andet Danmarks største dagligbutikker i form af Bilka-kæden. 

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement). 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.168